torsdag 27. september 2007

Svenske kyllingfileter og innleveringer

Som samboer med Grims, primus motor for denne bloggen, føler jeg meg nesten forpliktet til å skrive et blogginnlegg i ny og ne, so here we go.. Sluttet tidlig på Blindern idag, og siden jeg fikk levert to innleveringer i går (Hører du, Mamma? :) ) synes jeg det er greit å bruke litt tid til mer trivelige aktiviteter, som blogging! Underlig hvordan slike innleveringer påvirker humøret forresten, for et par dager siden så jeg bortimot mørkt på livet, mens nå når jeg ikke har noe som henger over meg, og alt ser ubetydelig lysere ut. I tillegg har jo Nybakk en innlevering i kristen livssynstolkning snart, samtidig som Grims nærmer seg eksamen, og det gjør jo det hele enda bedre!

For dere som er bekymret for hvordan det går med tre landsens gutter på Oslos beste vestkant, kan jeg berolige dere med at det går alldeles forteffelig! Fått noen klager på hvor vi parkerer syklene, våre tanker om at effektivitet er viktigere enn det estetiske er vi tydeligvis alene om her på Frogner, men utenom det gjør vi ikke en flue fortred. På middagsfronten går det over all forventning, foreløpig har vi ikke hatt en eneste Grandis i hus. Nybakk overrasker stadig med knallgode felles middager, naturlig at han tar den største delen av matlaginga, siden MF ikke akkurat sliter han ut. Pappa Grimsrud ankom leiligheten med kjöttbullor, hamburgare och kyckling (innkjøpt rimelig i Sverige, for de som ikke skjønte det) for noen uker siden, og det har gitt mange fortreffelige måltider. Nå har Karen nesten spist mer her enn jeg har spist i deres vaktmesterleilighet! Tenk det! :)

Ellers må vi kunne si at det er forholdsvis ryddig her også, Grims sitter på hovedansvaret når det gjelder rydding og design i stua, mens undertegnede sørger for at kjøkkenet til enhver tid er "ren sone". Ny sofa og tv-benk har vi også fått, bilder kommer når vi får ånden over oss og finner fram et kamera. Apropos tv, for tiden vurderer vi om vi skal bestille CanalDigital-pakken, til den nette sum av 249,- i måneden. Mye bra film der, også viser de visst fotball i tillegg.. Skulle forsåvidt hatt ny tv også, fjernkontrollen på den gamle er ødelagt. Eller, det vil si, tekst-tv-knappen er ødelagt. Har prøvd det meste, åpnet kontrollen og rotet litt rundt, uten annet resultat enn at det ligger et par små skruer og slenger inni der nå, prøvd å holde inn knappen mens jeg vifter kontrollen i taktfaste og bestemte bevegelser mot tv'n, prøvd med diverse spisse gjenstander mot knappen, alt uten resultat. Det siste der er jeg egentlig redd gjorde mer skade enn det gjorde godt. Men dette kommer jeg tilbake til i et eget innlegg, når jeg har mer tid til å gå litt i dybden! Før den tid, tips mottas med takk!

-Eirik-

4 kommentarer:

Anonym sa...

Enda mer i dybden..., med den fjernkontrollen? Tror forøvrig Sigurd har noen gode tips fra Fleksnes.Noen metoder går aldri av moten.
Ellers lurer vi på hvilket område i leiligheten som er Espens ansvar?Det virker jo så gjennomtenkt det hele. Vi glede oss til å se det med egne øyne. Imens tar vi til takke med et bilde av sofaen.

Anonym sa...

Sorry!
Jeg leste ikke nøye nok. Pakkfullt av detaljer her. Espen lager mat!Her trengs såvisst ingen Sofie,nei!
Det også gleder vi oss til, Espens gourmetmåltider.
Ellers vil jeg oppfordre alle mammaer til å hive seg med i kommenteringa. Tror dette blir det nærmeste vi kommer å få brev fra våre sønner. Sånn har det blitt....

Haugen sa...

Ska sei, Eirik:) Du imponere me både blogging, vasking å forsøk på teknisk adferd! Eg har forresten hørt någe om at det har komt et nytt tekstbasert nyhetsforum. Tror di kalle det for internettet ellår någe sånt! Kanskje det kan fungera så ein midlertidig løysning av fjernkontroll-problemet! Ellårs vil eg anbefala dokk å innvestera i canal digital. Trodde kanskje det va standart at det innjekk i leiå, men virke ikkje sånn?! Mamma Sandstad e på plass.. Det e godt! Hilsa Sigurd fra meg då. Spør om han har buldra i det sista, ellår kanskje terpa ennå mar på den dødelige backhandsmashen;)

Morten har nå tilbrakt ei helg me ein gjeng energirige trønderkids! Travelt, men godt!

Anonym sa...

Espen er fast kaffekoker og vasker badet.. Viktig å la han starte litt enkelt. Internettet ja, Morten, venter og ser om det er kommet for å bli, før jeg eventuelt slutter med tekst-tv.. Kan ta en diskusjon på det når vi kommer i helga! :)