torsdag 18. oktober 2007

Tur til bartebyen!

Da kommer det omsider et meget forsinket reisebrev fra elisenbergveien 22 sin tur til bartebyen og Levanger. Tidlig morgen 5. oktober satte Espen og jeg oss på bussen, en viss fotballstjerne lå fortsatt i sengen og sov søtt. Vi satte kursen mot Skarnes, der vi skulle hente bil. Etter mange timer i bil ankom vi Trondheim, der vi etter litt om og men fant veien gjennom byen og videre til Værnes flyplass. Der traff vi på den høyt profilerte 2. divisjonsspilleren mr. Sandstad, som etter atskillig flere timer på øyet enn vi hadde fått, hadde kommet seg til Trondheim via sponset fly.. Han sank ned på vårt reisenivå, og ble med videre i bilen, til Levanger. Der overvar Espen og jeg en meget spennende trening med Levanger FK, dagen før dagen! Klokken åtte på kvelden kom vi oss med på den nye og fancye Ytterøyningen, båten til Ytterøya. Etter 30 minutter vel overstått ferjetur ankom vi rådyrparadiset over alle. Ytterøya har på en rekke TV-programmer og dokumentarer blitt skrytt opp i skyene for sin voldsomme rådyrbestand, men vi så ikke ett eneste dyr i løpet av vår tid på øya. Dette var selvsagt en STOR skuffelse... Da vi ankom Røvik gård sto pizzaen klar på bordet, og vi nøt et godt måltid med tre generasjoner Sandstad. Stemningen var god rundt bordet, og det var høy fotballprat faktor. Måltidet ble selvsagt avrundet med en god runde med Svarteper, der Espen satt igjen med selveste Per. Ikke lett med kortspill nei..

Lørdag:
Vi dro fra Ytterøya tidlig på morgenen, så heller ingen rådyr på vei til ferja, noe som var en enda større skuffelse, siden rådyr er en morgenglad skapning. Vi følte oss derfor litt snytt da vi kom over til bysiden.. Vi la kursen mot Bartebyen der vi hadde et fullspekket program foran oss. Vi dro først en tur til Bjørn og Morten og inspiserte leiligheten, samt ladet opp til storkamp. Rundt klokken tre var det klart for oppgjøret mellom Nardo og Levanger (se egen sak). Levanger stilte mannsterkt opp. både med spillere og Kokkelandslaget (supporterklubben). Etter kamp ble vi bedt på hjemmelaget pizza hos Monika, Marthe og Solveig. Det ble en kjempekoselig kveld med god mat og trivelige gjensyn.

Søndag:
Morten forlot oss lenge før vi i det hele tatt tenkte på å stå opp. Etter snaue tre timers søv dro han avgårde for å utforske styringsmekanismer på Hurtigruta. Grattis med ny hobby Morten;) Men vi hadde heldigvis Bjørn til å passe på oss! Etter en kjapp frokost var det rett videre til Marte og Monika. Vi kom til et fantastisk middagsmåltid med hjemmelaget kjøttkaker, poteter, gulrøtter, og alt man kan tenke seg. Til dessert var det en nydelig pai med bær og is. Det er slike jenter Norge vil ha:) Vi hadde dessverre litt dårlig tid, og måtte ganske fort komme oss videre. Vi hadde en lang biltur foran oss, med spørrebøker, radio, allsang og generelt god stemning. Etter snaue 6 timers kjøring ankom vi dypeste Nord-Odal. Der fikk vi nok en gang servert hjemmelaget pizza, like velsmakende som de foregående:) Vi nøt maten til fotballkamp, for så å kjøre i all hast for å rekke bussen tilbake til Oslo. Da vi kom til Skarnes viste det seg at den siste bussen hadde gått for to timer siden.. Takk Odalen!! Vi kom oss omsider tilbake til Tigerstaden etter en kjempetur.

Vi vil takke familien Sandstad, Bjørn, Morten, Marte, Monika, Solveig, familien Nybakk for en kjempe helg, takk for lånet av bil:)