fredag 9. november 2007

Fjordårstreff v2.0 av Øyvind!

Tjo og hei!

I dag er Stian Andas store lykkedag. Bloggen vår blir oppdatert opp til flere ganger i løpet av en dag, utrolig:)
Eirik har allerede skrevet utfyllende og godt om de viktigste begivenhetene fra forrige helg. Jeg blir da nødt til å bla opp, i verstefall finne på, noen enda bedre historier for at Stian i det hele tatt skal gidde å lese innlegget.. Vi får se hvordan det ender...

Selv reiste jeg til Sagavoll på fredag ettermiddag, siden jeg er såpass pliktoppfyllende som jeg er og ikke skulker forelesninger.. Da jeg ankom Gvarv var festen allerede godt i gang. Etter å ha styrtet innpå litt melk for å gjenopprette væskebalansen etter en lang og ensom busstur vegg i vegg med toalettet, var det tid for den obligatoriske klemmerunden med påfølgende spørsmål: Hvordan går det? Hvor bor du? Hva studerer du? og sist men ikke minst; er det lenge siden du kom? Det har blitt en stor kultur for klemming i løpet av et år på FHS, så det var bare å kaste seg rundt folk, gutter som jenter.
Etter at folk hadde fått spist litt og blitt ferdig med "hvordan går det? runden" var det tid for å samle guttenes A-lag for den første treningen etter vi skilte lag. Det var ikke tvil om at vi som lag hadde mye å gå på ifht vår storhetstid på fjordårstreffet, men de gode tendensene var helt klart fortsatt der. Etter en god økt på et par timer var det tid for å sosialisere seg igjen. Praten gikk til langt på natt, før jeg innså at jeg måtte gå og legge meg uten sovepose, bittert...

På lørdag var det tidlig opp til frokost og morgensamling. Den faste plassen ved siden av Emblem sto klar og ventet:) Denne gangen var det ingen kjeft å få på morgensamling, og vi hadde derfor gjort oss fortjent til å ta fram Syng Livet og synge en sang. Senere på dagen var det ut å leke med Sindre. Vi spilte Stratego, et spill som ble flittig spilt på Krik-turer. Det var klasseforskjell på lagene, og stillingen sto 3-0 etter tre gode fighter. Dette spillet skal vi forøverig få til en dag i Frognerparken, så alle Osloboere som leser dette må forberede seg på det:)

Videre på dagen var det bibeltime med Tom Arne, for de som ville det, og det ville vi jo. Videre var det øving med lovsangsbandet for min del, siden vi skulle spille på kveldsmøte. Dagen ellers bestod av gjensynsglede med Gvarvs Kiwi, middag (Espens felt), prat, se på Tunheim og være sammen med folk. På kvelden var det underholdning der Jon V kuppet showet med sin presentasjon fra Bergen. Ellers har vel Eirik sagt nok om den saken.. Nok en kveld fylt med masse sosialt. Noen dristet seg til og med til å ta kontakt med elevene fra årets kull, og noen fikk en særdeles god tone med jentene, uten at vi skal dra frem enkeltpersoner.. Dere vet selv hvem det gjelder;)


På søndag sto vi opp til den beryktede gode frokosten. Kjøkkenet skuffet ikke denne gangen heller. Relativt raskt etter frokost var det søndagsmøte der Bjørnar holdt en knakende god tale/apell:) Han snakket om at vi måtte bry oss om vår neste og sette av tid til hverandre, noe som er verdt å tenke på i en travel hverdag i storbyen! Helt klart en kommende taler der(Tipper han går på MF).

Det gikk mot avslutning av en koselig, men svært intens helg. Lenge leve SAGAVOLL:)
En sak jeg fikk erfare denne helgen var at man blir langt mer ettertraktet når man sier man studerer fysioterapi.. En av de første kommentarene man får er gjerne, Åå, så spennende, da må du massere meg.. Og i en slik setting som det var denne helgen var det jammen ikke lett å unngå å kna både den ene og den andre. Jeg fikk til og med praktisert rompemassasjen min på Karen, med strengt oppsyn og tillatelse av Eirik..
Takk for en fin helg:)

2 kommentarer:

Haugen sa...

Prøve dokk å trekka leserar te bloggen ved å publisera bildår av meg?? Virke sånn i og med at eg e på fira av di syv siste bildene. Dessverre så tror eg derimot at dette kan ha ein negativ effekt for besøkstalå te denne fantastiske bloggen. Vanligvis e det koseligt å ver avbilda i sånne settingar, men eg har sitt eindel te megsjøl i det sista, så eg bjynne å ble litt smålei. E dår virkelig ingen så har bilde av showet te fam. Sandstad? Va jo stort då Karen sto framme å hold på å le seg ihjel, mens Eirik stakk håve fram fra lerretet:)

Anonym sa...

Det er vår måte å inkludere deg i leiligheten på Morten;) Pluss at vi selvsagt prøver å trekke lesere med det.. Godt å se du er tilbake med kommentarene på bloggen, har savnet det.. Det er jo deg vi blogger for strengt tatt, slik at du ikke skal føle deg ute av gjengen selvom du av en eller annen grunn havnet i Tr.heim:/